~MainosAvain~

Seppo Weckman
seppo.weckman@formlek.fi
050 5549 149
~MainosAvain~ on aivan uusi markkinointikokonaisuus, joka perustuu toimintatapoihin, joita on käytetty jo satavuotta sitten. Yhteismarkkinointiin, yhteishankintoihin, yhteiseen myyntiin tavarataloissa ja kaupoissa, ...
 
~MainosAvain~ sovittaa nuo yhtenä kokonaisuutena nykyaikaan ja -tekniikkaan mm. virtuaaliryhmien, hakupalvelun, perinteisen mainonnan, tavaramerkkien ja etäpalveluiden sekä dynaamisen linkityksen avulla.
 

Mihin?

  • Yhdistämään muut markkinointimediat ja niiden sisältö verkkoon ja päinvastoin.
     
  • Vahvistamaan myyntiä ja asiakashankintaa
     
  • Lisäämään tunnettavuutta ja arvostusta markkinoilla
     
  • Muodostamaan virtuaalisia ryhmiä markkinointiin, myyntiin ja muuhun yhteistyöhön
     
  • Mahdollistamaan monipuolinen esitys kotisivuilla ja vuorovaikutteisina esityksinä verkossa, myymälässä ja messuilla
     
  • Tuottamaan ja ylläpitämään sisältöä inbound-markkinoinnissa kaikissa medioissa
     
  • Tukemaan outbound-viestintää ja sen kohdentamista valituille segmanteille käyttäen eri medioita
     
  • Palvelemaan ja auttamaan asiakkaita aidosti
     
  • Vähentämään ylläpitotyötä automatisoinnilla ja helposti hallittavilla rakenteilla
     

Milloin?

MainosAvain kun:

Sinulla on tuote tai palvelu, johon käytät mainontaa mm:

  • Lehtimainontaa
  • Ulkomainontaa
  • Tietoisku- tai infografia-mainontaa
  • Verkko- ja mobiilimainontaa
  • Sponsorointia

Sinulla on tuote tai palvelu, johon sinulla on jälkimarkkinointia tai -palvelua:

  • Verkkokauppa
  • Tarvikkeita, huoltoa, varaosia, ...
  • Neuvontaa kuten käyttöohjeet, pikaopastus, reseptit,...
  • Palvelu- ja huoltopisteiden toimipaikat

Sinulla on tuote tai palvelu, joka sopii yhteismarkkinointiin ja haluat jakaa kustannuksia

  • Markkinoinnissa
  • Myynnissä
  • Asiakaspalvelussa ja neuvonnassa
  • Sisällön tuottamisessa
  • Yhteishankinnalla

Sinun tuotteilla tai palveluilla on jälleenmyyjiä

Miksi?

Asiakkaan ostot ratkaisevat yrityksen menestymisen

Työntekijät ja osaaminen sekä myynti, markkinointi, talous ja logostiikka ovat perusasioita. Menestymisen ehtona on osata optimoida kaikki toiminnot parhaalla tavalla.

Pitää valita mitä tehdään itse, mitä ostetaan palveluna ja ennen kaikkea mitä voidaan tehdä yhdessä

Yhteismarkkinointi ja -hankinnat ovat olleet lähtökohta monelle menestyvälle yritykselle

Hakukonetuloksissa pääset ensimmäiselle sivulle aluksi taidolla ja rahalla. Sitten toinen kotisivusto pudottaa sinut pois kärjestä. Pääset takaisin vain rahalla ja taidolla.

Kuitenkin ensimmäiselle sivulle mahtuu vain kymmenkunta yritystä.
Pystytkö pysymään ensimmäisten joukossa? Yhteismarkkinoinnilla ensimmäiselle hakusivulle pääsee paljon varmemmin.


Mainonta kannattaa. Muuten suuretkaan yritykset eivät mainostaisi.

PK-yrityksille mainonta on usein riski, koska onnistunut mainonta vaatii riittävästi näkyvyyttä ja toistoa

Yhteismarkkinoinnilla saavutetaan helpommin ja pienemmällä riskillä nämä edut


Mainonnalla ja markkinoinnilla herätetään aina mielenkiinto koko toimialalle. Sitä enemmän, mitä merkkiuskollisempaa asiakaskunta on, herätetään asiakkaissa myös kilpailevien tuotteiden ostohaluja. Yhteistuumin voidaan korostaa toimialaa, jossa yritykset erottautuvat omilla nimillä ja tavaramerkeillä.


Jos tarvitset jälleenmyyjiä, niin liike (usein kauppias tai yrittäjä) ottaa helpointen myyntiin tuotteita, joiden markkinointi ja myynnintuki on hyvin hoidettu.

Parhaimman markkinointiketjun muodostavat valmista ja/tai maahantuoja sekä jälleenmyyjät yhdessä.

Hyvät selkeät esitykset ja markkinointi- sekä myyntimateriaali ovat osa onnistunutta myyntiä.

MainosAvain-formaattiin kuuluvalla esitystekniikalla, voit esitellä tuotteesi tai palvelusi helposti - myös etäesityksenä.

  

Miten?

Perinteisen mainonnan merkitys ei ole muuttunut. Mainonnalla luodaan tiedon ja mielikuvien keinoin muistikuva ostettavasta tuotteesta. Mainokset 'opettavat' sinua valitsemaan sinulle 'oikean' tuoteen muiden mainostettavien tuotteiden joukosta. Löydät sen kaupan hyllyltä, jossa todennäköisesti on myös muita vastaavia tuotteita valittavana.

Vastaavasti tietoverkoissa, kuten Internet, etsit tuotetta. Tuotetta juuri itsellesi. Löydät hakukoneella ehkä kymmenen ensimmäistä. Usein vain muutaman tuotteen, koska sama tuote tulee haetuksi eri kotisivuilta. Hakutulokset perustuvat huutokaupan määräämään hintaan sekä jatkuvaan hakuoptimointiin, mistä myös on kuluja. Väitetään, että 80% hakukoneen käyttäjistä katsoo vain ensimmäiset tulokset

MainosAvain perustuu hakupalveluun, joka täydentää hakukoneita. MainosAvain-formaatissa 'opetetaan' sinulle 'oikea' tapa löytää tuotteet verkosta. Tässä tarvitaan perinteistä mainontaa. Mainonta opastaa sinut löytämään sen MainosAvain-hakupalvelusta mm. tavaramerkkien avulla. MainosAvain on siis hakubrändi, johon voidaan luottaa.

Kauppiaan ja myyjän rooli ei ole muuttunut. Sata vuotta sitten myyjä opasti ja auttoi sinua ostamaan sinulle 'oikean' tuotteen.

Perinteisesti myyjä esittelee tuotteen avaamatta sitä tai edes avaamatta pakettia. Apuna voi olla paperiesitteitä. MainosAvain -formaatissa tuote voidaan 'avata' esityksenä tietokoneen näytöllä tai infonäytöllä.

Yhä useampi ostos tehdään verkkokaupasta. Etsit sen hakukoneella. Myyjä voi auttaa Chat-palvelun avulla. Kirjoittamalla tiedon välitys on hidasta ja suppeaa.

MainosAvain-formaatin etäesitys tapahtuu puhelinkeskusteluna. Puhumalla voit välittää paljon enemmän tietoa kuin kirjoittamalla - ja helposti.

Keskustelussa käytetään apuna etäesitystä, jota voit seurata selaimella. Näin myyjä voi parhaalla tavalla opastaa sinua ostamaan sinulle sopivin tuote.

Etäesitys on aito etäesitys, se perustuu kotisivuille lähetettäviin toimintoihin (pakattuihin funktioihin). Se ei ole näytön kuvansiirto sovellutus, kuten perinteiset etäesitys-sovellutukset.

Etäesityksessä sinulla on käytettävissä kaikki kotisivun ominaiuudet, kuten kuvat, videot, tilastot, ...